Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Napirendünk

2013.02.01

 Freinet-szellemű

osztályunk napirendje

 

 

Reggelenként beszélgetőkörrel kezdünk:

Nem fogunk hozzá rögtön a munkához. A gyerekek elmondhatják a közelmúlt számukra fontos eseményeit. Eközben ráhangolódunk az aznapi feladatokra, többet megtudunk egymásról, közvetlen kapcsolat alakul ki köztünk, lehetőség van a szabad önkifejezésre.

 

Délelőtt és délután is vannak tanórák, de a köztük lévő szüneteket, pihenőidőket  gyakran a gyerekek igényei szabják meg, mert az iskola adta lehetőségeken belül                   rugalmas időbeosztást igyekszünk biztosítani.

 

Ebéd és fogmosás után pihenőt tartunk. Mesemondás közben lehetőségük van a gyerekeknek a szőnyegen lefeküdni, pihenni. A szőnyeg egyébként egy nagyon kellemes hely: nemcsak a pihenésre, játékra, hanem önálló vagy páros munkára is alkalmas, amikor már fárasztó az asztalnál ülve dolgozni. Hiszen az is célunk, hogy otthonos környezetet, jó hangulatot teremtsünk az iskolában.Ez is segíti a jó teljesítmény elérését.

 

Délutánra leginkább készségtárgyak jutnak.

Műhelymunka-szerűen alkotunk, de ha lehetőség van rá, akkor ezeket múzeumi kézműves foglalkozások, zenei előadások keretében tartjuk meg.

 

A nap lezárása plénummal történik, ez a napi események összefoglalása. A gyerekek szabadon véleményt formálhatnak arról, hogy minek örültek, mi nem tetszett. Közösen értékeljük az aznapi tevékenységet.

 

Fontos még, hogy munkánkat heti lebontásban szervezzük. A gyerekek minden héten ún. heti tervet kapnak, így az adott hétre tervezett feladatokat a szülők és a gyerekek egyaránt nyomon követhetik. Pénteken pedig megbeszéljük, hogy haladtunk, mit végeztünk.